17 Şubat 2013 Pazar

My favorite Aussie after Hugh Jackman

Kimbra ve Gotye, 2012 Grammy Ödüllerinde
Birkaç klasik ve cazgeçilmez dışında dinlediğim müzikler hızlı değişir. “İyi tamam anladık, sıradaki!” şeklinde doymak bilmez bir müzik isteğim var. Bunu kıran Avustralyalı (kökeni my dear Bruges) Gotye oldu. Gotye, Gotye diye diye, baktım geçen seneden beri adına iki de yazı yazmışım. Adamım tam üç tane Grammy aldı geçen hafta. Hem de birini Prince'in elinden.

Son yıllarda -hakikaten yıl olmuş, 2011 sonlarından beri- günde en az bir defa dinlediğim şarkısı “Somebody That I Used To Know” yılın kaydı seçildi. Bu sürede klibinin de kaydının da cılkını çıkardım, kendisini Gökhan Kırdar’a benzettim; kaydının da her türünü dinledim, yok o remiksi, yok bu türlüsü, yok o türlüsü... Bana hayret ki ne hayret, nasıl oluyor da bir türlü bıkmıyorum. Klibi de Melbourne’un güneydoğusunda babasının sahibi olduğu arazideki bir ahırda çekmişler. Somebody That I Used To Know geçen yıl Amerika, İngiltere ve diğer 24 ülkenin listelerinde ilk sırada yer almış ve tüm dünyada 13 milyon kopyadan fazla satılmış.

Gotye bununla da kalmadı: En iyi pop düet/grup performansı dalında da Grammy kazandı. O da yetmedi en iyi alternatif albüm Grammy’si de onun oldu.

Sana yeter artık Gotye; bu sefer de Somebody That I Used To Know’da düet yaptığın süper candy Yeni Zelandalı Kimbra’nın bir klibini paylaşıyorum. Bu orijinali değil ama ben bu düzenlemesini beğeniyorum.


Hiç yorum yok: